Japonya’dan ‘Barbenheimer’ tepkisi: “Nükleer silahları önemsizleştiriyor”

Warner Bros’un Japonya temsilciliği, 21 Temmuz’da aynı anda vizyona giren Barbie ve Oppenheimer filmlerinin takipçileri tarafından sosyal medyada ‘Barbenheimer’ etiketiyle başlatılan harekete ve iki filmin ortak mimlerinin yapıldığı görsellere, İkinci Dünya Savaşı’nın etkilerini önemsizleştirdiği gerekçesiyle tepki gösterdi.

İki filme ait görüntülerden çeşitli kolajlar üretilerek, ‘Barbenheimer’ etiketi altında yapılan paylaşımlardan bazılarında; Margot Robbie’nin canlandırdığı Barbie’nin görüntüsü, Hiroşima ve Nagazaki’ye atılan atom bombasından çıkan mantar şeklindeki bulut görüntüsüyle birlikte kullanılıyor. Bu duruma tepki gösteren Japonya’daki sosyal medya kullanıcıları, ülkenin atom bombası sonrası yaşadığı travmatik deneyimin, bu iki filmi birlikte izletmek için yapılan tanıtım manevralarıyla hafifletilmesini eleştirdi.

“SON DERECE ÜZÜCÜ”

Guardian’da yer alan habere göre ülkede bu pazarlama stratejisi nedeniyle büyüyen tepkiye, Warner Bros Japonya da katıldı. Söz konusu kolajlar filmin resmi pazarlama stratejisinin bir parçası olmasa da, filmlerin hayranlarından birinin sosyal medya paylaşımına, bir Warner Bros filmi olan Barbie’nin resmi Twitter hesabından “Hatırlanacak bir yaz olacak” şeklinde gelen yanıtı, şirketin Japonya kanadı “son derece üzücü” olarak nitelendirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir